Czytasz
Jak tworzyć grafiki, które przyciągają, a nie straszą?

Jak tworzyć grafiki, które przyciągają, a nie straszą?

19 października 2019

Estetyka grafik, które udostępniasz w swoich mediach społecznościowych czy na stronie internetowej zasadniczo pokazuje jaką jakość oferujesz. Jeśli nie chcesz lub jeszcze nie możesz inwestować we współpracę z profesjonalnym grafikiem, przeczytaj poniższy artykuł i zobacz jak w prosty sposób można przygotować estetyczną grafikę.

Skorzystaj z kilku linków, które wklejamy poniżej. Wybraliśmy te, których używanie jest bezpłatne i proste, a jednocześnie te, dzięki którym zachowasz własny styl i będziesz tworzyć naprawdę ładne grafiki.

Gdzie tworzyć grafiki?

www.canva.com

  • Po zalogowaniu zobaczysz automatyczną podpowiedź jak tworzyć grafiki. Na górze po lewej stronie jest opcja utwórz projekt, a poniżej możesz wybrać format np. Wpis na Facebooku. To idealnie dobrany rozmiar, zatem warto skorzystać.
  • Po kliknięciu zostaniesz przeniesiona do nowej podstrony Twojego projektu. W menu po lewej stronie masz sporo opcji bezpłatnych grafik, jednak bądź ostrożna w ich doborze. Zamiast wybrać gotową grafikę możesz także wybrać opcję do wstawienia swojego zdjęcia. W tym celu w menu po lewej stronie wybierz segment Elementy, a następnie opcję Siatki.
  • Kliknij w pierwszą propozycję umożliwiającą wstawienie jednego zdjęcia na cały post.
  • Gdy już wybierzesz układ z całym zdjęciem w tle, również w menu po lewej stronie zobaczysz opcję przesłane. Po kliknięciu wybierz okno Prześlij multimedia. Następnie wybierz zdjęcie ze swojego komputera (poniżej dostaniesz informację gdzie zdobyć ładne zdjęcia).
  • Przesłane zdjęcie pojawi się pod zielonym przyciskiem. Przeciągnij je na swój projekt.
  • Po wybraniu zdjęcia, tło masz gotowe. Następnie dodaj swoje logo również za pomocą opcji prześlij multimedia. Przeciągnij je na projekt. Koniecznie użyj tylko logo transparentnego. Logo, które mają tło po wstawieniu na zdjęcie będą bardzo tanio wyglądały.
  • W lewym menu znajdziesz opcję tekst, zatem w bardzo prosty sposób możesz dodawać napisy. Zadbaj o to, aby czcionka była spójna z Twoją stroną internetową i najczęściej używaj tej samej. Dzięki temu klienci zaczną Cię rozpoznawać w tłumie innych reklam.

Mniej znaczy więcej!

[!] Przy tworzeniu grafik możesz kierować się zasadą mniej znaczy więcej. Minimalizm jest teraz w modzie, a ograniczając liczbę efektów specjalnych na Twojej grafice zwracasz uwagę odwiedzającego w 100% na treść.

Gdzie znaleźć zdjęcia?

www.pexels.com / pixabay.com/pl

To dwie bezpłatne i bezpieczne bazy zdjęć. Możesz tam pobierać tła do swoich grafik w pełni legalnie. Teraz zabawa jest po Twojej stronie. Kreuj. Komponuj. Inspiruj. Jednak zawsze pamiętaj, że każda grafika jest jednocześnie wizytówką Twojego biznesu. Za każdym razem zanim opublikujesz jakikolwiek post, upewnij się nawet 10 razy, czy aby na pewno jest estetyczny, spójny z Tobą i czy ma szansę przyciągnąć wzrok.

Autorskie zdjęcia

Gotowe zdjęcia znalezione w Internecie są estetyczne i często przykuwają uwagę więc warto znich korzystać. Jeśli jednak masz swoje własne zdjęcia, które zrobiłaś np. podczas wykonywania zabiegu, które obrazują efekt przed i po któregoś z zabiegów lub po prostu przedstawiają zespół czy wnętrze obiektu, to użyj ich.

Klienci wolą patrzeć na autorskie fotografie, ponieważ wówczas widzą jak naprawdę wygląda Twoje miejsce, Twoja praca i Twój zespół. Traktują je jako bardziej prawdziwe, szczere i przez to szybciej się przywiązują. To niezawodny sposób budowania relacji. Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz udostępnić zdjęcia, na których widoczny jest klient, to musisz mieć na to zgodę.

Przy wyborze zdjęć, bądź jednak ostrożna i zwracaj uwagę na jakość. Zapewne Ty też nieraz widziałaś na facebooku prezentacje “przed i po”, które absolutnie nie przyciągają, ani nie zachęcają. Mimo, że efekt jest widoczny to słaba jakość zdjęcia jest bardziej antyreklamą niż motywacją dla klientki.

Kilka przykładów

Powiązane artykuły

1 października 2018

Jak pozyskać nowe klientki do salonu beauty i SPA w 5 dni?

23 maja 2019

Jak sprzedawać karnety w Internecie?

Sprzedaż online w obiektach sportowych pozwala zwiększyć ilość sprzedanych karnetów czasowych. Sprawdź, jak możesz skutecznie sprzedawać online karnety w Twoim obiekcie.

12 września 2022

Webinar: Pozycjonowanie lokalne w Google. Jak do tego podejść?

Arrow-up