Czytasz
4 powody czemu powinieneś kupować online

4 powody czemu powinieneś kupować online

7 maja 2020

Online, online i jeszcze raz online. Świat bez przerwy idzie w stronę powszechnej cyfryzacji. Dotyczy to coraz większej ilości sektorów rynku, a e-commerce nie jest tutaj niczym nowym. Raport Gemius jasno pokazuje, że większość Polaków kupuje dzisiaj online. W roku 2019 było to już 62%, czyli o 6% więcej niż w roku 2018. Obok tych danych trudno przejść obojętnie, tym bardziej jeśli sami kupujemy lub tym bardziej – sprzedajemy przez internet. Jakie są zalety rozwiązań online w kwestii zakupów? Czemu coraz chętniej sięgamy po laptopa, aby zrobić zakupy?

Kupuj co chcesz, kiedy chcesz i gdzie tylko chcesz

Internet daje dzisiaj niemal nieograniczone możliwości w kwestii zakupów. Oznacza to oczywiście, że za pomocą sieci możemy kupić wszystko. Produktów, których nie moglibyśmy kupić online jest dzisiaj naprawdę mało. Pod drzwi zamówimy obiad z restauracji lub zakupy ze sklepu. Z kolei na naszego maila przyjdzie voucher w formie prezentu dla bliskiej osoby lub bilet na wspólny wypad do aquaparku. Zdaniem mieszkańców polski, za online przemawia nie tylko szeroki wachlarz produktów i usług, ale także parę innych czynników.

Na pierwszym miejscu wyróżnia się dostępność do sklepu przez całą dobę. Niezależnie od tego czy naszła nas ochota na zakupy w środku nocy, z samego rana czy podczas dnia, sklepy internetowe są do naszej dyspozycji 24 godziny na dobę. Kolejnym czynnikiem, który przypadł nam do gustu jest możliwość zamawiania z domu. Oszczędzamy w ten sposób nie tylko tak cenny dzisiaj czas, ale także kupujemy wygodnie. Wszystko dzieje się na ekranie monitora. Nikt nie każe nam biegać po sklepach oraz spędzać czasu w kolejkach. Wspomniane kolejki ominiemy okazując bilet na smartphone, wybierając się na przykład do muzeum. Co więcej, Polacy wśród zalet zakupów online wskazują także nieograniczony czas wyboru oraz atrakcyjność cen. Zwłaszcza w dobie pandemii, coraz większa liczba zarówno mniejszych jak i większych firm, oferuje atrakcyjne promocje na swoje produkty i usługi.

Bezkontaktowy zakup i weryfikacja

Cały świat mierzy się dzisiaj w wyzwaniem jakim jest pandemia COVID-19. Obostrzenia nakazujące nosić maseczki w miejscach publicznych czy ograniczenia w sposobie działalności przedsiębiorstw to jedynie wierzchołek góry lodowej. Wszystko sprowadza się jednak w jednego celu, jakim jest ograniczenie rozprzestrzeniania się choroby. Zakupy online mogą być odpowiedzialną decyzją, która uchroni nas od ryzyka.

Płatności bezgotówkowe

Kupując online przede wszystkim ograniczamy do zera kontakt z innymi osobami. Płatność przebiega w ciągu parunastu sekund. Co ważne, nie mamy także kontaktu z gotówką, na której mogą znajdować się drobnoustroje. Nawet weryfikacja naszego zamówienia w muzeum czy innym obiekcie przebiega bezdotykowo. Wystarczy, że pracownik sczyta QR kod, który otrzymaliśmy na maila za pomocą terminala.

Bezpieczeństwo płatności

Kupując online wiele osób docenia aspekt jakim jest bezpieczeństwo płatności. Metody takie jak pay by link, płatności kartą oraz Blik to znane, szybkie i przede wszystkim bezpieczne sposoby, aby zapłacić za zakupy. Według badania ICAN Research, już 23% klientów rezygnuje z zakupów z powodu braku dogodnej formy płatności. Właśnie dlatego warto zadbać zarówno o szeroki dostęp do metod płatności, a także o bezpieczeństwo. Korzystając z systemu sprzedaży Droplabs, mamy pewność, że połączenie jest szyfrowane przez certyfikat ssl.

Wspierasz przedsiębiorców

Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, sprzedaż internetowa jest bronią w walce z koronawirusem. Fakt, że z pomocą Droplabs da się uruchomić własny sklep online w mniej niż 24 godziny pomógł wielu firmom utrzymać płynność finansową. W dobie powszechnych ograniczeń w sposobie działania wielu firm – te wychodzą sytuacji na przeciwko – udostępniając swoją ofertę przez internet. Co więcej, kupując przykładowo vouchery z długim terminem ważności, nie tylko wspieramy biznesy, ale sami możemy na tym skorzystać. Coraz więcej obiektów oferuje wcześniej wspomniane vouchery i bilety w postaci atrakcyjnych promocji.


Powiązane artykuły

16 października 2020

Jak wykorzystać potencjał Black Friday do sprzedaży wejściówek w sklepie internetowym?

Arrow-up