Czytasz
5 najczęstszych błędów w sklepie internetowym

5 najczęstszych błędów w sklepie internetowym

13 listopada 2020

Prowadzenie sprzedaży internetowej może być przyjemne i nieść za sobą wiele korzyści. Zdarza się jednak, że drobne niedociągnięcia mogą hamować rozwój sklepu i powodować, że nie będzie przynosił on oczekiwanych rezultatów.

Poniżej znajdziesz listę popularnych błędów w sklepie internetowym. Zniwelowanie ich pozwoli Ci uniknąć wielu problemów oraz sprawi, że Twój sklep stanie się bardziej atrakcyjny i wiarygodny.

W sklepie internetowym brakuje grafiki promocyjnej

Zdjęcia oferty to nie tylko domena sklepów sprzedających produkty. Wchodząc na stronę sklepu klienci w pierwszej kolejności zwracają uwagę właśnie na grafiki. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz bilety wstępu, karnety czy vouchery. To właśnie grafiki przekazują podstawowe informacje o ofercie, przyciągają wzrok i często decydują o tym, czy klienta uzna ofertę za wartościową i wiarygodną.

Zadbaj zatem o to, by Twój sklep był kompletny. Umieść grafikę lub zdjęcie, które zawiązuje do realizowanej usługi. Warto zadbać by było ono dobrej jakości. Nie umieszczaj tego samego zdjęcia przy każdej usłudze, jeśli to możliwe, zadbaj, by jasno obrazowało różnice między poszczególnymi usługami w sklepie.

Zobacz jak dużą różnice robi dodanie grafiki do oferty.

Oferta nie zawiera opisu

Opis oferty to kolejny istotny element, który możne wpłynąć na to, czy Twój klient zdecyduje się na zakup w sklepie internetowym. Jeśli Twoja oferta nie zawiera opisu lub jest on niedopracowany – koniecznie nad tym popracuj. Warto zacząć od zadania sobie kilku pytań:

  • Czy opis zawiera odpowiedzi na pytania, które zadałby kupujący?
  • Czy treść opisu jest czytelna i przejrzysta?
  • Czy w opisie zostały zawarte najważniejsze informacje o usłudze?
  • Czy treść pisana jest w sposób zrozumiały dla odbiorcy?

Opis realizowanej usługi powinien zawierać wszystkie niezbędne informacje i odpowiadać na potencjalne pytania klienta. Jeśli coś będzie dla niego niejasne może zadać pytanie kontaktując się z obiektem lub po prostu zrezygnuje z zakupu. By tego uniknąć, warto od razu rozwiać wszystkie jego wątpliwości. Pisz językiem korzyści i unikaj specjalistycznej terminologii, która może być niezrozumiała dla Twojego odbiorcy. Zamiast tego stosuj komunikację, która kojarzy się z Twoim obiektem.

Równie istotne jest, aby zadbać o czytelność i przejrzystość opisu. Jeśli klient zobaczy kolumnę tekstu, mało prawdopodobne jest, że szczegółowo zapozna się z treścią, dlatego ważne jest, by podzielić zbyt długie akapity tekstu i stosować wypunktowania. Dodatkowo emotikony pozwolą Ci łatwo uatrakcyjnić wizualnie tekst. 

W sklepie brakuje pełnego tłumaczenia

Kolejny powielanym błędem jest brak pełnego tłumaczenia. Jeśli chcesz, by zagraniczni klienci mieli łatwość w korzystaniu ze sklepu, pamiętaj o przetłumaczeniu całej oferty. Bardzo często pomijane jest tłumaczenie nazwy dodatku, pytań podczas zakupu czy opisu oferty, a to powoduje, że klienci korzystający z anglojęzycznej wersji sklepu nie dokonują zakupu. Więcej na temat wersji językowych sklepu przeczytasz tutaj.

Nie korzystasz z wariantów cenowych usługi

Skorzystanie z wariantów cenowych to świetna opcja, jeśli posiadasz kilka podobnych do siebie usług różniących się ceną. Przykładowo możesz sprzedawać w ten sposób bilety z podziałem na normalne oraz ulgowe lub vouchery podarunkowe, których kwota będzie różna. To zapewni porządek i przejrzystość Twojego sklepu.

Oferta jest nieaktualna

Innym popularnym błędem jest nieaktualizowanie oferty. Wyobraź sobie, że Twój klient odwiedza sklep internetowy, który wygląda tak:

Taki widok może skutecznie zniechęcić go do kolejnych zakupów. Dbaj o to, by regularnie kontrolować stan sprzedaży i na bieżąco aktualizować ofertę. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której klient nie może dokonać zakupu. Na temat monitorowania sklepu internetowego przeczytasz tutaj.

Dodatkowo, przed rozpoczęciem sprzedaży przez Internet warto zapoznać się z wymogami prawnymi dotyczącymi takiego sposobu sprzedaży.


Powiązane artykuły

warianty usługi w sprzedaży online
6 kwietnia 2021

Skuteczne zarządzanie wariantami usługi

20 grudnia 2018

Zarządzanie kanałami sprzedaży

Arrow-up