Ile razy zdarzyło Ci się przeczytać, że zakładanie sklepu internetowego to długi, czasochłonny i kosztowny proces, który dodatkowo obciążony jest licznymi formalnościami? W tym artykule znajdziesz prostą instrukcję, a także dowód na to, że uruchomienie sprzedaży internetowej może być proste, szybkie, a przy tym nie wymagać pomocy informatyka czy programisty. Ale zacznijmy od tego, dlaczego w ogóle warto mieć swój sklep internetowy?
✔️ Możesz sprzedawać całą dobę;
✔️ Docierasz do nowych klientów;
✔️ Zapewniasz bezkontaktowy zakup i weryfikację;
✔️ Możesz akceptować bezpieczne formy płatności;
✔️ Unikasz kolejek do kas.
Działalność gospodarcza
Sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego należy traktować jak każdy inny biznes. W związku z tym, by zacząć sprzedawać musisz zarejestrować swoją działalność gospodarczą.
Posiadasz już działalność stacjonarną, a chciałbyś skorzystać z możliwości sprzedaży swoich usług również za pomocą kanału online? Wówczas musisz zaktualizować wpis do CEIDG, zamieszczając informacje o prowadzonym handlu elektronicznym w formie dodatkowego numeru PKD.
Istnieją również pewne wyjątki, które sprawiają, że zakładanie działalności gospodarczej nie jest konieczne. Mowa tutaj o wprowadzonym w 2018 roku udogodnieniu prowadzenia działalności nierejestrowanej. Aby skorzystać z takiej możliwości przychód ze sprzedaży w każdym miesiącu nie może przekraczać 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia w kraju. Ponadto wymagane jest, aby w ciągu ostatnich 60 miesięcy nie prowadzić działalności gospodarczej. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Instalacja sklepu na stronie internetowej
Kolejnym krokiem do uruchomienia sklepu online jest założenie strony internetowej, na której go umieścisz.
Jeśli zdecydujesz się skorzystać z systemu Droplabs, bez trudu uruchomiasz swój sklep internetowy samodzielnie. Dodanie sklepu do strony internetowej jest bardzo proste. Mając już stronę internetową jedynie, co musisz zrobić to wkleić kod sklepu do kodu strony internetowej. Bez pomocy profesjonalisty z łatwością samodzielnie będziesz w stanie uruchomić swój sklep, a sama instalacja sklepu zajmie Ci zaledwie kilka minut. W razie jakichkolwiek wątpliwości zespół Droplabs chętnie Ci pomoże!
Jeśli założenie strony internetowej to dla Ciebie problem – proponujemy inne rozwiązanie! Mamy świadomość, że nie każdy decyduje się na uruchomienie strony internetowej. Jeśli nie chcesz tworzyć strony internetowej, możemy umieścić Twój sklep Droplabs w naszej domenie. Dzięki temu będziesz mógł kierować swoich klientów z Facebooka, Instagrama i innych źródeł prosto do swojego sklepu.
Jeśli chcesz przekonać się, czy sprzedaż internetowa jest dla Ciebie – pamiętaj, że możesz wypróbować nasz system sprzedaży całkowicie za darmo. Wystarczy kliknąć tutaj.
Konfiguracja sklepu
Czas dostosować sklep wizualnie i stworzyć ofertę, którą zobaczą Twoi klienci. To ważny krok w procesie uruchamiania sklepu internetowego. To, w jaki sposób przedstawisz ofertę może zdecydować o tym, czy klient dokona zakupu. Zwróć uwagę na dopasowany opis, który pisany jest językiem korzyści, grafikę, która przyciąga wzrok i zachęca do zakupu oraz łatwy proces zakupowy.
Korzystając z systemu Droplabs masz pełną kontrolę nad swoim sklepem. To Ty decydujesz jakie usługi chcesz dodać, jaka ma być ich cena, opis oraz grafika. Masz możliwość personalizacji swojej oferty poprzez dodawanie różnych wariantów usług, ustalanie daty realizacji usługi czy tworzenie dodatków sprzedawanych wraz z usługą. Zakładając sklep w systemie sprzedaży Droplabs masz również pewność, że proces zakupowy klienta jest intucyjny i łatwy. Zadbaliśmy o to, by klienci mieli możliwość dokonywania zakupu w kilku prostych krokach, bez konieczności logowania się czy zakładania konta.
Wymogi prawne
Zadbaj o wymogi prawne przed rozpoczęciem sprzedaży. By Ci to ułatwić, przygotowaliśmy krótką checklistę. Jeśli masz wątpliwości – więcej na temat wymogów prawnych prowadzenia sprzedaży internetowej pisaliśmy tutaj.
Testowanie sklepu internetowego
Ostatnim krokiem jest przetestowanie swojego sklepu. Upewnij się, że oferta jest atrakcyjna – zdjęcia wyświetlają się w prawidłowy sposób, a opis usługi jest zgodny z rzeczywistością. Testowanie procesu zakupowego może stanowić punkt wyjścia w doskonaleniu swojej oferty.
Korzystając z systemu Droplabs z łatwością przetestujesz swój sklep generując przykładowe zamówienie. Wówczas możesz zobaczyć, jak będzie wyglądał proces składania zamówienia przez klienta oraz co otrzyma po sfinalizowaniu transakcji.
Marketing
Jeśli masz już pewność, że Twój sklep internetowy działa prawidłowo, czas zacząć go promować. Poinformuj klientów o prowadzonej sprzedaży internetowej i maksymalnie ułatwij im dotarcie do Twojego sklepu. Możliwości jest naprawdę wiele, dlatego warto poświęcić więcej czasu, by popracować nad strategią, która pomoże Ci osiągnąć wyznaczone cele.