Czytasz
Są klienci, którzy kupują tylko online, czyli o tym jak działają sklepy online w branży turystycznej

Są klienci, którzy kupują tylko online, czyli o tym jak działają sklepy online w branży turystycznej

9 października 2019

Centrum Turystyki Majer to jedna z bardziej rozpoznawalnych firm wycieczkowych w południowej części Polski, która organizuje szereg jednodniowych wyjazdów zarówno na terenie naszego kraju jak i poza jego granicami. Z Majerem można zwiedzić między innymi Wiedeń czy Budapeszt, wziąć udział w spływie Dunajcem oraz wjechać na Kasprowy Wierch. Od przeszło roku ekipa CT Majer umożliwia klientom zakup biletów przez Internet. O zaletach tego rozwiązania więcej opowiedziała nam pani Maria Buńda, specjalista ds. Turystyki, której zadaliśmy 9 szybkich pytań. Zapraszamy do lektury.

Od kiedy prowadzicie sprzedaż online? 

Sprzedaż online mamy od czerwca zeszłego roku. Wcześniej szukaliśmy opcji sprzedaży internetowej przez inne strony. Finalnie zdecydowaliśmy, że uruchomienie sklepu internetowego na własnej stronie będzie najlepszym rozwiązaniem, ponieważ sami możemy w pełni decydować o ofercie.

Jakie widzi Pani podstawowe zalety sprzedaży online w branży turystycznej?

Jest to przede wszystkim wygodne dla klientów, ponieważ już nie muszą wychodzić z domu i odwiedzać punktu sprzedaży biletów, żeby kupić wycieczkę. Mogą także zrobić to odpowiednio wcześniej, z dowolnego miejsca na świecie.

Jak informowaliście, że wprowadziliście taką usługę?

W bardzo podstawowy sposób. Wysłaliśmy dedykowanego maila, dodaliśmy post na Facebooku oraz zamieściliśmy informację na ulotce programowej.

Jak dużo sprzedajecie online?

Więcej biletów sprzedajemy na pewno stacjonarnie, bo to wycieczki jednodniowe. Jednak sprzedaż online to obecnie kilka procent sprzedaży ogólnej i ta liczba stale rośnie.

Czy podejmujecie jakieś szczególne działania, żeby wspierać sprzedaż?

Nie prowadzimy jakichś szczególnych działań, ponieważ nie czujemy takiej potrzeby. Sprzedaż online rośnie sama z siebie, klienci sami wybierają tę metodę, choć oczywiście pracownicy rekomendują ten sposób i przypominają o tym, że mamy sklep internetowy.

Czy uważacie sprzedaż online za potrzebną opcję?

W dzisiejszych czasach każde usprawnienie jest potrzebne, ciężko konkurować teraz bez sprzedaży online. Coraz więcej firm ją ma, coraz więcej ludzi woli z niej korzystać.

Jest pewien procent klientów, którzy korzystają tylko ze sprzedaży online.

Jak oceniacie współpracę z zespołem Droplabs?

Bezproblemowo. Jest to łatwe, możemy sami wszystko usprawniać, pracownicy też ciągle aktualizują system, co uważam za duży plus. Wszystkie uwagi jakie mamy i wszystkie potrzeby spełniają na bieżąco.

A jak z samym panelem? To skomplikowane?

Obsługa panelu jest w miarę prosta. Raczej nie mamy problemów, sami możemy w to ingerować i ustalać ofertę. Widać też ciągłą poprawę, bo początkowo nie było aż tylu opcji.

Co sprzedajecie przez Internet?

Właściwie sprzedajemy online wszystkie wycieczki. Jak tylko wypracujemy nową ofertę od razu aktualizujemy stronę i dodajemy wycieczki do sklepu online, bo tak jak już mówiłam – zawsze jest ktoś, kto będzie wolał kupić bilet przez Internet.

Powiązane artykuły

11 września 2019

Jak sprzedawać bilety do Aquaparku, czyli o wygodzie i swobodzie korzystania z platformy Droplabs

Klienci Droplabs nie mają wątpliwości, że sprzedaż internetowa pozwala im efektywniej prowadzić swój biznes. Zobacz, jak przygoda ze sklepem online rozwija się w jednym z największych Aquaparków w Polsce!

Arrow-up