Czytasz
Skuteczna kampania marketingowa 2020 – 3 podstawowe kroki

Skuteczna kampania marketingowa 2020 – 3 podstawowe kroki

14 kwietnia 2020

Jak zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych? Jak powinna przebiegać kampania marketingowa? To pytanie dręczy setki osób prowadzących własne biznesy na całym świecie oraz nie mniej osób zajmujących się promocją. Odpowiedzi na to pytanie mogą być dziesiątki lub nawet setki w zależności od jeszcze większej ilości czynników. Co chcemy promować? Do kogo dotrzeć? Jaki wydźwięk, bądź reakcje mają wywołać działania? Złoty środek nie istnieje. Są jednak podstawowe porady, które pomogą Ci osiągnąć cel.


Zdefiniuj cele

To zaskakujące ile przedsiębiorstw rozpoczyna swoje kampanie marketingowe bez jasno określonego celu. Nie wiedząc do końca po co rozpoczynają kampanię, do kogo będzie skierowana i jakie wartości chcą nadać swoim działaniom. Określenie strategii jest kluczowe. Od momentu pierwszego kliknięcia, prowadząc kampanię digital marketingową, przez sprawdzanie KPI i mierzenie konwersji, aż do podsumowania wyników w postaci raportu. Planując działania promocyjne warto odpowiedzieć na samym początku na parę pytań:

Wykres Kampania marketingowa
  • Jaki jest cel kampanii?
  • Ile czasu trwać będą te działania?
  • Jaki budżet zamierzam przeznaczyć na kampanię?
  • Jakiś środków potrzebuję do realizacji kampanii?
  • Kto ma być odbiorcą przekazu?

Z pomocą przychodzi także jedna z najprostszych koncepcji planowania w zarządzaniu czyli S.M.A.R.T. Zgodnie z akronimem tworzącym nazwę koncepcji, nasz cel powinien być kolejno: Skonkretyzowany (ang. Specific), Mierzalny (ang. Measurable), Osiągalny (ang. Achievable), Istotny (ang. Relevant) oraz Określony w czasie (ang. Time-bound).

Określ i wdróż działania

Każda kampania marketingowa jest tylko lub aż tak dobra jak jej treść i działania. Reklamowanie się za pomocą postów sponsorowanych w social media mija się z celem jeśli nasze treści nie są atrakcyjne dla odbiorcy. Przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta to dzisiaj zadanie niezwykle trudne. Tak zwane „Display blindness„, czyli w uproszczeniu nie zwracanie uwagi na reklamy, jest dzisiaj powszechne pośród odbiorców. Na pomoc przychodzi Content marketing. Nieodłączny element każdej, skutecznej reklamy. Nie bez powodu wśród osób zajmujących się marketingiem panuje powiedzenie „Content is King”. Skuteczna Kampania marketingowa to kampania z wartościową treścią.

Kolejnym krokiem jest wybór kanałów i narzędzi, które wykorzystamy realizując nasze akcje marketingowe. Za pomocą skutecznie dobranego targetowania na facebooku czy korzystając z remarketingu, nasze treści same trafią do potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu jest tu jednak słowo „skutecznie”. Po raz kolejny pamiętajmy, że starając się przeprowadzić promocję bez odpowiednich przygotowań – nie ma co liczyć na późniejsze efekty. Uwzględnij zasady Facebooka dotyczące płatnych reklam. Tekst nie powinien zajmować więcej niż 20% grafiki. Sprawdźmy czy nasza desktopowa grafika jest responsywna czyli równie czytelna także na mobile. Aktualne preferowane przez Facebooka rozmiary grafik znajdziesz na tej stronie. Tworząc z kolei spot video, pamiętajmy, aby dodać do niego napisy. Domyślnie treści video są uruchamiane podczas przewijania bez dźwięku.

Jeśli nasza kampania marketingowa uwzględnia mailing – godzina i dzień wysyłki także nie są bez znaczenia. Optymalny czas do wysyłki szacuje się między godziną 8:00, a 10:00. To wtedy ludzie najchętniej otwierają maile rozpoczynając dzień przy kawie. Dzień wysyłki ma nie mniejsze znaczenie. Oferty sprzedażowe najlepiej jest wysyłać nie w poniedziałek, kiedy skrzynki mailowe są pełne zaległych maili z piątku, podczas którego znacznie mniej chętnie otwieramy wiadomości. Idąc tym tropem najlepiej jest wysyłać mailing we wtorki.

Śledź efekty, wyciągaj wnioski

Podsumowanie efektów naszej pracy jaką była kampania marketingowa dopiero po jej skończeniu jest jednym z najpowszechniej powielanych błędów, jakie możemy zrobić. Rozsyłając mailingi z prasówkami licząc w setkach, może być nam trudno śledzić samodzielnie alerty. Warto skorzystać z Google Alerts lub bardziej zaawansowanych, dedykowanych narzędzi do śledzenia ruchu.

Najlepszym sposobem, aby sprawdzić efekty naszej kampanii jest mierzenie KPI przed oraz po działaniach promocyjnych. KPI (ang. Key Performance Indicators) to określone wcześniej przez nas wskaźniki, które śledzimy w celu zmierzenia efektywności działań. Mogą to być podstawowe wartości jak ilość odsłon naszej strony www lub konwersja do bardziej skomplikowanych jak CPC (ang. Cost per click) czy CPT (ang. click trough rate) mających zastosowanie przy performance marketingu. Większość z KPI będziemy w stanie zmierzyć korzystając z Google Analytics. Właśnie dlatego warto zintegrować naszą stronę z tym narzędziem jeszcze przed rozpoczęciem działań. Przygotowane KPI nie tylko pomogą Ci zmierzyć efekty przeprowadzonych działań, ale także zoptymalizować przyszłe akcje. Każda kampania marketingowa jest inna i do każdej powinno się podejść w indywidualny sposób.

Powiązane artykuły

Polskie atrakcje turystyczne a klienci zagraniczni | Droplabs
27 kwietnia 2022

Polskie atrakcje turystyczne a klienci zagraniczni

30 września 2020

Monitorowanie sprzedaży internetowej

20 października 2019

Jak tworzyć opisy, które sprzedają?

Arrow-up