Czytasz
Skuteczne zarządzanie wariantami usługi

Skuteczne zarządzanie wariantami usługi

6 kwietnia 2021

Rozwijasz sprzedaż internetową i chcesz jak najlepiej dostosować ofertę do swoich klientów? Jednym ze sposobów jest stworzenie wariantów usługi. Jak je wykorzystać, by proces zakupu Twoich wejściówek był przyjemny i prosty, a co za tym idzie, sprzedaż była skuteczna?

Czym są i jak działają warianty usługi?

Jeśli w swojej ofercie posiadasz te same bądź podobne usługi z różnym czasem trwania lub wejściówki skierowane do różnych grup odbiorców, stworzenie wariantów będzie dla Ciebie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż dodawanie kilku osobnych usług do sklepu. Warianty pozwalają na sprzedaż alternatywnych wersji tej samej usługi. Sprawiają przy tym, że oferta jest bardziej przejrzysta, a co najważniejsze, sprzedane wejściówki są ściągane z jednej puli biletów.

Warianty w kanałach sprzedaży

Do kanałów sprzedaży dodasz nie tylko usługi, ale również ich pojedyncze warianty. W ten sposób możesz sprawić, że tylko wskazane warianty usług będą widoczne w sklepie. Co istotne, wszystkie bilety będą pochodzić z tej samej puli, dlatego niezależnie od tego, gdzie klienci dokonają zakupu, liczba dostępnych miejsc zmniejszy się we wszystkich kanałach. Stworzenie wariantów z różnymi cenami i dodanie ich do osobnych kanałów to także rozwiązanie, które umożliwi Ci przygotowanie oferty dla partnerów afiliacyjnych. Wykorzystując tę opcję możesz udostępnić dwie oferty z tymi samymi usługami, ale w innych cenach.

Dodawanie wybranego wariantu do kanału sprzedaży

O tym, jak działają kanały sprzedaży pisaliśmy tutaj. Jeśli chcesz przejść z nami przez cały proces tworzenia grupy usług i dodawania ich na stronę – zerknij tutaj.

Przykład

Przypuśćmy, że chcesz udostępnić sprzedaż usług w dwóch różnych kanałach. Tworzysz więc osobną ofertę skierowaną do klientów na Facebooku, a inną dla odbiorców newslettera. Jednocześnie chcesz, by ceny tych usług w różnych kanałach były inne. Subskrybentów newslettera obejmuje program lojalnościowy, przez co za usługi mogą płacić mniej. Z tego powodu chcesz, by ceny oferowanych w tym kanale wejściówek były trochę niższe, a jednocześnie obie grupy obejmował jeden limit miejsc. Jak dodać taką ofertę?

Stwórz usługę z różnymi wariantami cenowymi. Następnie dodaj każdy z nich do innego kanału – w tym wypadku kanału Newsletter oraz kanału Facebook.

Dedykowane pytania i dodatki

Z takiej samej możliwości możesz skorzystać dodając pytania czy dodatki – one także mogą być ustawione w oparciu o warianty usługi. Przy odpowiednich ustawieniach, po wybraniu wariantu (na przykład biletu ulgowego) klient będzie miał możliwość zakupu dodatku, a przy wyborze innego wariantu (biletu normalnego) – zakup dodatku będzie niemożliwy.

Podobnie w przypadku pytań, niektóre z nich mogą dotyczyć tylko jednego wariantu. Przykładowo pytanie o rodzaj zniżki pojawi się wyłącznie w przypadku biletu ulgowego.

Jak jeszcze wykorzystać warianty?

  • Daj klientom możliwość udoskonalenia mniej zaawansowanego wariantu o dodatkowo płatne atrakcje.
  • Zadawaj dodatkowe pytania w przypadku bardziej wymagającej usługi.
  • Udostępnij możliwość zakupu dodatków w przypadku wariantu dla dzieci.

Jeśli zależy Ci na bardziej spersonalizowanej ofercie możesz połączyć dwie wyżej wymienione opcje, w ten sposób pozwalając na zakup dodatków tylko w konkretnym kanale lub zadając pytanie tylko przy usłudze sprzedawanej przez Facebooka, newslettera czy na wskazanej podstronie.

Powiązane artykuły

13 lipca 2020

Jak wykorzystać User-generated content w swoim obiekcie?

Technologie w parkach rozrywki
17 marca 2021

Nowoczesne technologie w parkach rozrywki i muzeach

Arrow-up