Czytasz
Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych do zwiększenia sprzedaży usług

Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych do zwiększenia sprzedaży usług

10 marca 2021

Media społecznościowe z pewnością pomogą Ci w komunikacji z klientami oraz budowaniu relacji. Ale czy odpowiednio wykorzystujesz ich potencjał sprzedażowy? Facebook, Instagram czy Pinterest – każda z tych platform może pomóc Ci w przekierowaniu klientów do sklepu internetowego.

Możliwości wspomagające sprzedaż online

Działania w mediach społecznościowych nie powinny być nastawione wyłącznie na sprzedaż. Jednak nawet, kiedy tworzysz wartościowe treści, dzielisz się informacjami o działalności obiektu czy udostępniasz treści rozrywkowe związane z Twoją firmą, warto pamiętać, że działania te mogą mieć bezpośrednie przełożenie na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym.

By zainteresowany transakcją klient mógł dokonać zakupu lub rezerwacji usługi, istotne jest, by maksymalnie uprościć drogę, jaką musi przebyć z mediów społecznościowych do sklepu online.

Pinterest

Każdego miesiąca na platformie Pinterest odnotowuje się ponad 2 miliardy wyszukiwań. Dodatkowo Pinterest posiada ogromny potencjał sprzedażowy. Dla 48% użytkowników tego serwisu główną aktywnością związaną z platformą są zakupy (zaraz za oglądaniem zdjęć, które deklaruje 57% użytkowników) (źródło).

Pinterest przykład aquaparku

Pinterest opiera się na dystrybucji atrakcyjnych zdjęć, które użytkownicy mogą przeglądać i dodawać do swojej tablicy. To powoduje, że Pinterest nie sprawdzi się w każdej branży. Szczególnie zyskają firmy, które oferują wizualnie atrakcje, produkty lub usługi. To nie oznacza jednak, że sprzedawcy biletów, karnetów czy voucherów nie mogą wykorzystać Pinteresta w swojej strategii.

Platforma z pewnością ma spory potencjał w przypadku sprzedaży wycieczek, oferty SPA. warsztatów kulinarnych, biletów do parku rozrywki czy usług z branży beauty. Ogromną zaletą Pinteresta jest możliwość umieszczenia linku do oferty. W ten sposób klikając na zdjęcie, użytkownik zostanie przekierowany do sklepu.

Facebook

Nawet jeśli nie wykorzystujesz Facebooka w swojej firmie, sama platforma zapewne jest Ci dobrze znana. Według najnowszych danych w Polsce z Facebooka korzysta ponad 89% użytkowników w wieku od 16 do 64 lat (źródło). Jest to jednocześnie druga najczęściej wykorzystywana przez polskich internautów platforma. Jeśli te argumenty Ci nie wystarczają zobacz, jakie możliwości dla e-commerce posiada Facebook.

Post z przyciskiem Kup teraz

Post Kup teraz lub Kup kartę podarunkową

Poza licznymi płatnymi opcjami reklamowymi oraz standardowymi materiałami publikowanymi na stronie, możesz wypróbować również post z przyciskiem Kup teraz. Dzięki temu odbiorcy klikając w przycisk automatycznie zostaną przekierowani do Twojej oferty. Ważnym elementów takich postów jest możliwość dodania w nim kodów rabatowych. Innym wartościowym typem postów, które świetnie sprawdzą się w sprzedaży voucherów są posty z przyciskiem Kup kartę podarunkową.

Przycisk kup teraz na stronie

Oczywiście warto zadbać także o możliwość przekierowania do sklepu bezpośrednio ze strony na Facebooku. W ten sposób odbiorcy zobaczą możliwość zakupu usług zaraz po wejściu na stronę firmową.

Posty z ofertą

Facebook oferuje także możliwość oznaczenia oferty na zdjęciu. Możesz zatem udostępnić zdjęcie, na którym bezpośrednio umieścisz link do oferowanej przez Ciebie atrakcji, wycieczki lub usługi. Zatem Twoi odbiorcy nie tylko zobaczą, co masz do zaoferowania, ale również będą mogli od razu skorzystać z zaprezentowanej na zdjęciu usługi.

Chatboty

Poza licznymi funkcjami związanymi z obsługą klienta, chatbot może pomóc Ci także w sprzedaży biletów, karnetów i voucherów. Wystarczy, że ustawisz chatbota tak, by przedstawił informacje na temat oferty, a po wyborze odpowiedniej usługi kierował rozmówcę do sklepu. Włączenie prostego chatbota na Facebooku jest szybkie, wystarczy zdefiniować kilka podstawowych parametrów.

Instagram

W Polsce z Instagrama korzysta blisko 61% internautów (źródło), co sprawia, że jest on doskonałą aplikacją nie tylko do dzielenia się zdjęciami ze znajomymi, ale przede wszystkim do sprzedaży – zarówno produktów, jak i usług. Do wyboru masz wiele opcji. Możesz skorzystać z płatnej reklamy, umieścić link do sklepu w opisie zdjęcia lub profilu, a także umieścić przekierowanie do sklepu bezpośrednio na udostępnianych materiały, czyli skorzystać z funkcji swipe up.

Swipe up 

Popularność Instagrama w Polsce to jednak nie jedyny powód, dla którego warto na nim działać. Platforma posiada również bezpłatne funkcje, które umożliwią Ci przekierowanie użytkowników do Twojego sklepu. Taką funkcją jest Swipe up. Wystarczy, że umieścisz zachęcające zdjęcie lub filmik wraz z linkiem do oferty, a użytkownik przez przeciągnięcie palcem po ekranie zostanie natychmiast przekierowany do Twojego sklepu. W ten sposób możesz łatwo udostępniać zdjęcia z Twojego obiektu, informacje na temat oferty czy aktualne promocje.

Powiązane artykuły

19 października 2019

Jak tworzyć grafiki, które przyciągają, a nie straszą?

Arrow-up