Czytasz
Monitorowanie sprzedaży internetowej

Monitorowanie sprzedaży internetowej

30 września 2020

Prowadząc sprzedaż internetową ważne jest, by stale monitorować efekty swoich działań. Mając dostęp do informacji na temat sprzedanych wejściówek i zachowań klientów, jesteś w stanie skuteczniej zarządzać swoją sprzedażą. Jak zatem takie dane pozyskać? W tym artykule przedstawimy kilka sposobów monitorowania sprzedaży internetowej.

Stan sprzedanych wejściówek

Aby uzyskać najważniejsze informacje na temat sprzedaży poszczególnych usług, skorzystaj z danych dostępnych na swoim koncie. W Panelu Droplabs znajdziesz zakładkę Stan sprzedaży, w której dostępne są informacje na temat sprzedanych usług. Możesz wygodnie porównywać obłożenie terminów wybranych wejściówek, dzięki czemu zobaczysz, które terminy zostały już zarezerwowane. W podsumowaniu znajdziesz również zbiorcze informacje o liczbie sprzedanych wejściówek. Dane uwzględniają także wejściówki kupione przez Twoich partnerów B2B oraz bilety sprzedane przez kanały wewnętrzne.

Monitoring danych związanych ze sprzedażą i rezerwacją usług pozwoli Ci na skuteczniejsze zarządzanie ofertą. W efekcie będziesz w stanie lepiej dostosować swoją ofertę do oczekiwań klientów.

Raporty związane z działalnością sklepu

Kolejnym cennym źródłem informacji są raporty. W Panelu Droplabs masz możliwość wygenerowania raportów dotyczących obsługi klienta, rozliczeń oraz raportów związanych z zakupem wejściówek od partnera B2B. Możesz także przejrzeć dane związane z wypłatą środków czy rozliczeniem z partnerami.

Te dane pozwolą Ci szerzej spojrzeć na działania podejmowane w danym okresie czasu, podsumować dotychczasową działalność i wyciągnąć wnioski dotyczące Twojej oferty.

Szczegółowe informacje na temat raportów znajdują się w tym artykule.

Narzędzia do śledzenia danych

Śledząc aktywność w sklepie internetowym warto wziąć pod uwagę również narzędzia zewnętrzne, która pozwalają monitorować zachowania użytkowników. Podczas zakupu wejściówek w punkcie stacjonarnym Twojego obiektu jesteś w stanie obserwować, jak zachowują się Twoi klienci, o co pytają, jakie mają obawy i co ich interesuje. Możesz również spytać ich o opinię. Problem pojawia się w przypadku sprzedaży internetowej, gdzie nie masz bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami. Trudno prowadzić sklep internetowy nie monitorując i analizując danych. Dlatego tak ważne jest korzystanie z narzędzi analitycznych.

Szczególnie przydatne narzędzia to Google Analytics oraz Facebook Piksel. Oba narzędzia możesz łatwo zintegrować ze swoim sklepem internetowym.

Dzięki nim zyskasz dostęp do danych na temat transakcji i zachowania użytkowników odwiedzających Twój sklep. Poznasz preferencje potencjalnych klientów i sposób, w jaki reagują na Twoją ofertę. W łatwy sposób dowiesz się o dodaniu usługi do koszyka czy poznasz wielkość transakcji swoich klientów. Warto zatem analizować zdobyte obserwacje i na ich podstawie wyciągać wnioski, które sprawią, że Twoja sprzedaż wzrośnie.

Czytaj więcej:


Powiązane artykuły

E-commerce
11 lutego 2020

E-commerce – trendy sprzedaży internetowej na rok 2020

kalendarz dla atrakcji
4 stycznia 2021

Kalendarz 2021: Planer dla branży atrakcji

Arrow-up