Czytasz
Monitorowanie sprzedaży internetowej

Monitorowanie sprzedaży internetowej

30 września 2020

Prowadząc sprzedaż internetową ważne jest, by stale monitorować efekty swoich działań. Mając dostęp do informacji na temat sprzedanych wejściówek i zachowań klientów, jesteś w stanie skuteczniej zarządzać swoją sprzedażą. Jak zatem takie dane pozyskać? W tym artykule przedstawimy kilka sposobów monitorowania sprzedaży internetowej.

Stan sprzedanych wejściówek

Aby uzyskać najważniejsze informacje na temat sprzedaży poszczególnych usług, skorzystaj z danych dostępnych na swoim koncie. W Panelu Droplabs znajdziesz zakładkę Stan sprzedaży, w której dostępne są informacje na temat sprzedanych usług. Możesz wygodnie porównywać obłożenie terminów wybranych wejściówek, dzięki czemu zobaczysz, które terminy zostały już zarezerwowane. W podsumowaniu znajdziesz również zbiorcze informacje o liczbie sprzedanych wejściówek. Dane uwzględniają także wejściówki kupione przez Twoich partnerów B2B oraz bilety sprzedane przez kanały wewnętrzne.

Monitoring danych związanych ze sprzedażą i rezerwacją usług pozwoli Ci na skuteczniejsze zarządzanie ofertą. W efekcie będziesz w stanie lepiej dostosować swoją ofertę do oczekiwań klientów.

Raporty związane z działalnością sklepu

Kolejnym cennym źródłem informacji są raporty. W Panelu Droplabs masz możliwość wygenerowania raportów dotyczących obsługi klienta, rozliczeń oraz raportów związanych z zakupem wejściówek od partnera B2B. Możesz także przejrzeć dane związane z wypłatą środków czy rozliczeniem z partnerami.

Te dane pozwolą Ci szerzej spojrzeć na działania podejmowane w danym okresie czasu, podsumować dotychczasową działalność i wyciągnąć wnioski dotyczące Twojej oferty.

Szczegółowe informacje na temat raportów znajdują się w tym artykule.

Narzędzia do śledzenia danych

Śledząc aktywność w sklepie internetowym warto wziąć pod uwagę również narzędzia zewnętrzne, która pozwalają monitorować zachowania użytkowników. Podczas zakupu wejściówek w punkcie stacjonarnym Twojego obiektu jesteś w stanie obserwować, jak zachowują się Twoi klienci, o co pytają, jakie mają obawy i co ich interesuje. Możesz również spytać ich o opinię. Problem pojawia się w przypadku sprzedaży internetowej, gdzie nie masz bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami. Trudno prowadzić sklep internetowy nie monitorując i analizując danych. Dlatego tak ważne jest korzystanie z narzędzi analitycznych.

Szczególnie przydatne narzędzia to Google Analytics oraz Facebook Piksel. Oba narzędzia możesz łatwo zintegrować ze swoim sklepem internetowym.

Dzięki nim zyskasz dostęp do danych na temat transakcji i zachowania użytkowników odwiedzających Twój sklep. Poznasz preferencje potencjalnych klientów i sposób, w jaki reagują na Twoją ofertę. W łatwy sposób dowiesz się o dodaniu usługi do koszyka czy poznasz wielkość transakcji swoich klientów. Warto zatem analizować zdobyte obserwacje i na ich podstawie wyciągać wnioski, które sprawią, że Twoja sprzedaż wzrośnie.


Powiązane artykuły

11 grudnia 2019

Droplabs jako Channel Manager

Zdjecie chatbota na Facebooku
24 stycznia 2020

Jak uruchomić chatbota na Facebooku?

29 marca 2019

Jak wystawić fakturę klientowi w sklepie online?

Arrow-up