Czytasz
Jak wygląda sprzedaż mobilna e-commerce?

Jak wygląda sprzedaż mobilna e-commerce?

7 października 2020

Kiedyś telefon komórkowy służył wyłącznie do wykonywania połączeń. Stopniowo zyskiwał jednak nowe funkcje. Dziś dostęp do Internetu stał się znacznie łatwiejszy, a firmy technologiczne ścigają się, by zapewnić klientom jak najwięcej funkcji. W wyniku tego, telefony mają obecnie znacznie więcej zastosowań, a jednym z nich jest możliwość dokonywania zakupów internetowych.

Coraz więcej użytkowników robi zakupy korzystając ze smartfonów

Pojawienie się smartfonów miało istotny wpływ na rynek e-commerce. Eksperci przewidywali, że w roku 2020 znaczenie smartfonów w branży e-commerce ma się zwiększyć, o czym możecie przeczytać tutaj. Ogromną rolę odgrywa tutaj wygoda i łatwość zakupów za pośrednictwem tych urządzeń. Bez trudu można zakupić bilet czekając w kolejce czy jadąc komunikacją miejską.

Jak podaje raport E-commerce 2020 Interaktywnie.com, komputery stacjonarne tracą na popularności na rzecz urządzeń mobilnych. Dane przedstawione w opracowaniu IAB mówią, że 17% respondentów używa smartfonów do dokonywania zakupów przynajmniej raz w tygodniu. Jest to prawie dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym, wówczas było to jedynie 9% respondentów. Dodatkowo codziennie aż 7% badanych używa smartfonów do zakupów.

Jak wygląda to w sklepach w Systemie Droplabs?

Wyraźny wzrost znaczenia urządzeń mobilnych można zaobserwować także w przypadku sklepów korzystających z Systemu Sprzedaży Droplabs. Ponad połowa transakcji finalizowana jest właśnie przy użyciu smartfonów. W 2018 roku w okresie od 1 stycznia do 1 października 66% całego ruchu w sklepach Droplabs odbywało się przy użyciu smartfonów. W 2019 roku w tym samym okresie wskaźnik ten wzrósł do ponad 72%. Zgodnie z przewidywaniem, w roku 2020 znaczenie smartfonów wzrosło, tym samym już prawie 75% ruchu związanego ze sklepami w systemie Droplabs odbywało się z wykorzystaniem smartfonów.

Mobile gap

Mimo bardzo obiecujących danych, warto wspomnieć o pojęciu „mobile gap”. Jest to różnica między wzrastającą wielkością ruchu, który odbywa się przy użyciu urządzeń mobilnych a nieproporcjonalnie niską wartością przez nie generowaną. Można więc przyjąć, że użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych do wyszukiwania informacji na temat oferty, nie dokonują jednak zakupu bezpośrednio z telefonu. Co więcej, kiedy muszą uruchomić komputer w celu sfinalizowania transakcji – rezygnują z zakupu.

Co zatem powstrzymuje użytkowników przed zakupem przez smartfony? W raporcie Gemius E-commerce 2020, czytamy, że wśród najczęściej wymienianych problemów ankietowani wskazali m.in:

  • niewygodne wypełnianie formularzy,
  • niedostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • zbyt wolny Internet,
  • za małe litery,
  • problemy z dokonywaniem płatności.

To tylko kilka z wymienionych przeszkód, które napotykają użytkownicy.

Jak zatem nie tracić klientów?

Jest kilka istotnych elementów, o które należy zadbać, by mieć pewność, że doświadczenie użytkowników korzystających ze smartfonów będzie wartościowe. Najważniejsze, by sklep dostosowany był do urządzeń mobilnych, tzn. prawidłowo wyświetlał się również na telefonie. Należy pamiętać także o prostej i wygodniej nawigacji, która sprawi, że proces będzie przebiegał szybko i sprawnie. Spraw, by przycisk Call To Action, który ma przekierować Twojego potencjalnego klienta do sklepu był zawsze widoczny. Zadbaj także o szybkie ładowanie strony – nikt nie lubi długo czekać. Szybkie metody płatności – to kolejny niezbędny element sklepu internetowego. Istotnym czynnikiem, który wpływa na doświadczenie użytkowników i czas transakcji jest także brak konieczności logowania się. Skracając maksymalnie proces zakupowy zwiększasz szanse na zakup.

Korzystając z Systemu Droplabs nie musisz jednak obawiać się, że użytkownicy będą rezygnować z zakupu. O wszystkie te elementy zadbaliśmy za Ciebie! Jeśli zatem jesteś naszym klientem, masz pewność, że Twój sklep jest dostosowany do urządzeń mobilnych, szybki i łatwy w obsłudze.


Czytaj więcej:

Powiązane artykuły

25 stycznia 2019

Zwiększ sprzedaż w Walentynki!

23 maja 2019

Jak sprzedawać karnety w Internecie?

Sprzedaż online w obiektach sportowych pozwala zwiększyć ilość sprzedanych karnetów czasowych. Sprawdź, jak możesz skutecznie sprzedawać online karnety w Twoim obiekcie.

Arrow-up