Czytasz
10 sposobów, dzięki którym klienci Droplabs biją swoje rekordy sprzedaży

10 sposobów, dzięki którym klienci Droplabs biją swoje rekordy sprzedaży

29 kwietnia 2019

Sprzedaż online w dzisiejszych czasach jest właściwie obowiązkiem każdego prężnie rozwijającego się biznesu. Jednak samo uruchomienie sklepu internetowego nie wystarczy. Aby skutecznie zachęcić klientów do kupna usług online należy stale dbać o rozwój komunikacji w mediach społecznościowych. Jak robią to nasi klienci, którzy sprzedają najwięcej? Spieszymy z odpowiedzią!

Tworzenie regularnych postów na Facebooku i dodanie przycisku Kup teraz do fanpage’a

Najbardziej skuteczną oraz darmową metodą na zwiększanie sprzedaży online jest regularne prowadzenie profilu na Facebooku. Merytoryczne treści angażują klientów i zwiększają ich zaufanie. Z kolei posty dotyczące życia Twojego obiektu, pokazujące pracowników czy wygląd biura, pozwalają na budowanie relacji. 

Przy tworzeniu postów pamiętaj, że nie sprzedajesz tylko usług czy produktów, ale także wrażenia i doświadczenia. Zainteresuj, przyciągnij uwagę, wykaż się kreatywnością i odwagą. Nie ograniczaj się do jednej formy; dodawaj zdjęcia, nagrywaj video, twórz grafiki.

Jeśli włożysz pracę w jakość i regularność postów, spróbuj wykorzystać zainteresowanie potencjalnego klienta i dodaj do posta link do sklepu online lub przycisk “Kup teraz” z linkiem do sprzedaży internetowej. Zwiększy to szansę na spontaniczny zakup.

Instrukcje tworzenia posta z przyciskiem Kup teraz znajdziesz tutaj.

Kup teraz także na fanpage’u

Jeśli chcesz, żeby Twoi klienci od pierwszego wejrzenia wiedzieli, że sprzedajesz usługi online, dodaj przycisk Kup Teraz do fanpage’a. Będzie on widoczny pod Twoim zdjęciem w tle. 

Posty sponsorowane na Facebooku i Instagramie

To jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji naszych klientów. Nie musisz wcale inwestować bardzo dużych pieniędzy żeby nawet trzykrotnie zwiększyć zasięg swoich treści i dotrzeć do większej ilości osób. Kampania na Facebooku i Instagramie przynosi rezultaty jednak musi być dobrze zaplanowana i relacyjna. Wybierając posty do sponsorowania, pamiętaj, że po drugiej stronie komputera siedzi człowiek, mający swoje uczucia, potrzeby, kierujący się często emocjami. Poświęć też więcej uwagi na określanie swojej grupy docelowej. Dzięki temu zysk z inwestycji będzie jeszcze większy.

Przygotuj angażującą treść, przykuwające uwagę grafiki, zastanów się jaki jest Twój cel, do kogo kierujesz ofertę i… do dzieła! W poście sponsorowanym koniecznie umieść link do sprzedaży online.

Komunikacja z klientami przez SMS 

SMS z informacją o wprowadzanej promocji, zaproszeniem na zabieg lub przypomnieniem o wizycie to bardzo dobry kanał sprzedażowy. Wysyłka SMS-ów nie jest aż tak powszechna jak wysyłka treści za pomocą mediów społecznościowych, więc jest większa szansa, że klienci przeczytają Twoją wiadomość i ją otworzą.

SMSy cechuje także to, że muszą być krótkie, zwięzłe i “na temat”, a z takim komunikatem dużo łatwiej się zapoznać. Dodaj do SMSa informację, że w Twoim obiekcie jest możliwość sprzedaży online, a zwiększy to Twoją szansę na bardziej efektywną sprzedaż.

Wysyłka spersonalizowanego newslettera

Wbrew pozorom, newslettery to wciąż efektywne narzędzie sprzedażowe, jednak kluczem do ich działania jest jak największa personalizacja i dobór odpowiedniej grupy docelowej. Raz na miesiąc możesz wysłać swoim klientom newsletter z aktualnościami, tym co się u Ciebie dzieje, dostępnymi produktami, zabiegami odpowiednimi na konkretną porę roku czy konkretną okazję. Pamiętaj, żeby nie być zbyt oficjalną, skupić się na budowaniu relacji i zaciekawieniu odbiorców. 

Dobrze spersonalizowany panel sprzedaży online w Droplabs

Panel Droplabs wyposażony jest w wiele funkcji, które nie tylko pozwolą Ci szybko i efektywnie sprzedawać swoje usługi, ale także umożliwią dopasowanie pod kątem estetycznym, tak aby oferta była atrakcyjna wizualnie. 

Przy dodawaniu usług do sklepu zwróć uwagę, aby dodać do nich atrakcyjne grafiki, tytuły, opisy, a także dopasować kolorystykę panelu i przycisku pływającego do identyfikacji wizualnej Twojej firmy. 

Możesz także ograniczyć usługę ilościowo bądź czasowo, ustawić pulę usług które chcesz sprzedać danego dnia, godziny ich realizacji oraz zaprezentować ceny po obniżce. 

Przycisk Kup teraz na stronie internetowej

Umieść na swojej stronie internetowej przycisk Kup Online, który będzie przekierowywał klientów bezpośrednio do sklepu. Dzięki temu zabiegowi informacja o sprzedaży online będzie widoczna zawsze gdy odbiorca będzie przeglądał Twoją ofertę.

Zwiększy to konwersję na sprzedaż średnio do 3,5% – co oznacza, że 35 na 1000 wejść może skończyć się transakcją.

Wiadomość powitalna na messengerze

Ustaw wiadomość powitalną na messengerze, w której zawrzesz link do sprzedaży online. Aby to zrobić:

  • Wejdź na swój fanpage i wybierz opcję Ustawienia
  • Przejdź do sekcji Wiadomości
  • Zjedź na dół. Uruchom opcję: Pokaż powitanie w Messengerze klikając przycisk po prawej stronie
  • W oknie, które się pojawi zacznij pisać wiadomość, która będzie widoczna po otwarciu Messengera.
  • Możesz spersonalizować wiadomość powitalną klikając „Spersonalizuj odpowiedź”. Dodaj odpowiednią opcję w miejscach, w których chcesz aby wyświetlało się imię i nazwisko odbiorcy, adres strony internetowej czy adres e-mail.
  • Kliknij „Zapisz” i gotowe. Od teraz po otwarciu Twojego okna messengera, potencjalni klienci będą mogli zobaczyć Twoją wiadomość powitalną z linkiem do sprzedaży online. Zwiększy to szansę na spontaniczny zakup.

Najczęściej zadawane pytania w Messengerze

Po wejściu na fanpage na Facebooku konkretnego salonu czy obiektu sportowego, okno Messengera wyświetla się automatycznie. Warto to wykorzystać. Możesz dodać wiadomość powitalną, tak jak powyżej, ale jest też inna opcja. Messenger wyświetla automatycznie najczęściej zadawane pytania, takie jak na przykład: Jakie są godziny otwarcia? Jakie usługi oferujecie? Czy mogę zobaczyć cennik? Jeśli chcesz, aby odwiedzający widział proponowane pytania oraz informacje o sklepie online, możesz po prostu dodać opcję „Bilety online” do zestawu wiadomości.

Jak to zrobić?

  • Wejdź na swój fanpage na Facebooku. Otwórz ustawienia, a następnie z kolumny po lewej stronie wybierz opcję „Wiadomości„. Obok funkcji „Pomóż odbiorcom rozpocząć konwersację z Twoją stroną” kliknij „Włącz„, a następnie poniżej „Zmień„. Wyświetli Ci się lista wszystkich dostępnych pytań.
  • W wybranym okienku wpisz na przykład: Kup Bilety online: www.linkdosklepu.pl.
  • Zapisz zmiany. I gotowe!

Dbaj o dobre opinie o Twoim obiekcie

Niezależnie od tego jaki szereg działań podejmujesz aby promować swój salon, musisz pamiętać, że jakość świadczonych usług zawsze będzie na pierwszym miejscu. Jeśli odwiedzający Twój obiekt będą zadowoleni z wizyty u Ciebie to z pewnością wrócą i polecą Twój salon. A rekomendacje odwiedzających są jedną z najlepszych form promocji, do których nowi, potencjalni klienci mają największe zaufanie. Dbaj więc o to, aby zadowoleni klienci dzielili się swoimi doświadczeniami i komunikuj to na zewnątrz: udostępniaj, pokazuj, chwal się!

Komunikuj sprzedaż online nie tylko w Internecie

Sprzedaż online jest wygodna, ale żeby z niej korzystać trzeba o tym wiedzieć. Dlatego informuj o tym nie tylko w mediach społecznościowych, ale także fizycznie w swoim salonie. Możesz zrobić i wydrukować estetyczną grafikę z informacją o możliwości kupienia biletów, voucherów czy bonów podarunkowych przez Internet i postawić ją przy recepcji lub skorzystać z naklejki Droplabs i przykleić ją w widocznym miejscu swojego obiektu.

Udogodnienia dla klientów kupujących online

Nasi klienci posiadający sprzedaż online na swojej stronie dbają o to, żeby zapewnić dodatkowe udogodnienia tym, którzy z tej sprzedaży korzystają. Wynika to głównie ze specyfikacji sprzedaży. Dzięki temu, że klient kupił i zapłacił za bilet już wcześniej i nie musi tego robić przy kasie, może ominąć długą kolejkę i w jeszcze wygodniejszy sposób korzystać z obiektu. O tym także warto informować!

Wypróbuj w swoim obiekcie

To najważniejsze działania jakie podejmują nasi klienci, którzy sprzedają najwięcej usług online. Spróbuj wprowadzić choć kilka z nich, a na pewno zauważysz efekty. Wysoka jakość usług w połączeniu z dobrą komunikacją to klucz do prowadzenia efektywnej sprzedaży, nie tylko online!

Jeśli masz jakieś pytania, chciałbyś się poradzić bądź potrzebujesz bardziej szczegółowych wskazówek, napisz na: [email protected] Pomożemy!

Powiązane artykuły

6 września 2018

Co to jest Droplabs i dlaczego warto to mieć?

autor
11 grudnia 2019

Droplabs jako Channel Manager

autor
3 lipca 2019

Jak zamawiać bilety ze zniżką przez panel partnera?

Podejmując współpracę z obiektem oferującym interesujące i pokrewne usługi, także możesz wykorzystać Droplabs. Zobacz jak działa to w branży turystycznej.

Arrow-up