Czytasz
Docieraj do nowych klientów dzięki Google Moja Firma

Docieraj do nowych klientów dzięki Google Moja Firma

23 września 2020

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które zadba o Twoją widoczność w Internecie. Wizytówka Google pozwala użytkownikom dotrzeć do Twojej firmy i uzyskać podstawowe informacje na jej temat dzięki wynikom wyszukiwania oraz Mapom Google.

Możesz wykorzystać wizytówkę do przekazania najważniejszych informacji o firmie, godzinach otwarcia, ofercie, ale również do zbierania pozytywnych opinii od klientów czy przekierowywania użytkowników bezpośrednio do sklepu internetowego.

Jak stworzyć wizytówkę?

Wejdź na stronę https://www.google.com/business/, kliknij przycisk Zarządzaj teraz, a następnie wpisz nazwę swojej firmy.

Bardzo prawdopodobne, że Twoja Wizytówka Google już istnieje, jednak nie masz do niej dostępu. W przypadku jeśli stworzył ją pracownik Twojej firmy lub agencja marketingowa, możesz wysłać prośbę o dostęp do swojego konta postępując zgodnie z opisanymi tam wskazówkami.

Jeśli nie znalazłeś swojej firmy, stwórz nowe konto wpisując nazwę firmy i uzupełniając podstawowe informacje na jej temat – godziny otwarcia, numer kontaktowy i adres. Kiedy uzupełnisz wszystkie dane zostaniesz poproszony o weryfikację. Najczęściej odbywa się ona drogą pocztową. Oznacza to, że kod weryfikacyjny otrzymasz pocztą na podany wcześniej adres. Więcej na temat weryfikacji dowiesz się klikając tutaj.

Jeśli masz już dostęp do swojego konta – czas zacząć działać. Oprócz podstawowych informacji możesz udostępniać klientom kupony rabatowe, nadchodzące wydarzenia, a nawet swoją ofertę. Warto wykorzystać potencjał Wizytówki, by docierać do nowych klientów i bez dodatkowych nakładów finansowych promować swoją firmę w sieci.

Produkty

Warto wykorzystać możliwości Google Moja Firmy, by przedstawić użytkownikom swoją ofertę i przekierować ich bezpośrednio do sklepu internetowego. Aby to zrobić, skorzystaj z opcji dodawania Produktów. Wejdź w zakładkę Wpis, a następnie kliknij Dodaj produkt.

Jeśli chcesz zaoferować konkretną usługę, koniecznie skorzystaj z opcji bezpośredniego linku do konkretnej usługi, by mieć pewność, że potencjalny klient nie musi przeszukiwać całej oferty chcąc kupić wyróżnioną na wizytówce usługę.

Wydarzenia

Jeśli w Twoim obiekcie odbywają się szczególne wydarzenia, możesz poinformować o nich swoich klientów korzystając z Wizytówki. Wybierz zakładkę Wpis, a potem Dodaj wydarzenie. Wówczas zostaniesz poproszony o uzupełnienie informacji. Możesz także wybrać pasujący do Twojej oferty przycisk np. Kup, Zarezerwuj czy Zamów online.

COVID-19

Wizytówka Google to również idealnie miejsce, aby poinformować klientów o wszystkich zmianach związanych z COVID-19. Jeśli chcesz zaktualizować swój status, wybierz zakładkę Wpis, a następnie COVID-19 poinformuj.

Kody rabatowe

Aby móc oferować kody rabatowe wejdź w zakładkę Wpis, a następnie wybierz Dodaj Ofertę. W tym miejscu możesz wybrać zdjęcie, opis oraz datę rozpoczęcia i zakończenia oferty. Masz również możliwość wstawienia bezpośredniego linku do sklepu oraz kodu rabatowego, który z łatwością można wykorzystać na Twojej stronie. Jeśli chcesz wygenerować kod rabatowy do swojej oferty – zobacz jak to zrobić w tym artykule.

Opinie

Opinie stanowią ważny element obecności firmy w Internecie. Jeśli zapoznałeś się naszym artykułem na temat User-Generated Content, zapewne już wiesz, jak ogromny wpływ mają one na decyzje użytkowników. Zadbaj zatem o to, by odpowiadać na pozostawione na Twoim koncie opinie – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Możesz je wygodnie sortować i odpowiadać na nie indywidualnie wchodząc w zakładkę Opinie.

Statystyki

Jeśli skorzystałeś z dostępnych możliwości wizytówki, zapewne chciałbyś weryfikować skuteczność swoich działań. Aby mieć dostęp do danych związanych z profilem Twojej firmy, wybierz zakładkę Statystyki. Dane dostępne na stronie pozwolą Ci badać zachowanie użytkowników w interakcji z Twoją firmą.


Czytaj także:

Powiązane artykuły

9 sierpnia 2018

Podstawy, o których MUSISZ pamiętać!

2 sierpnia 2022

Jak reagować na negatywne opinie w Internecie?

Arrow-up