Czytasz
Wypożyczalnia rowerów online – Jak usprawnić proces rezerwacji sprzętu?

Wypożyczalnia rowerów online – Jak usprawnić proces rezerwacji sprzętu?

26 maja 2021

Jedną z podstawowych funkcji systemu Droplabs jest możliwość dokonywania rezerwacji online. Z tego powodu system świetnie sprawdzi się w przypadku wypożyczalni rowerów czy innego sprzętu. W tym artykule podpowiemy, jakie rozwiązania możesz zastosować, jeśli myślisz o uruchomieniu rezerwacji na swojej stronie.


Czemu warto działać online?

Jeśli jesteś właścicielem wypożyczalni masz kilka możliwości związanych z prowadzeniem rezerwacji. Jednym z rozwiązań z pewnością są rezerwacje telefoniczne, jednak w tym wypadku warto mieć na uwadze, że nie zawsze masz możliwość odebrania połączenia – w końcu obiekt funkcjonuje wyłącznie w wyznaczonych godzinach. W takiej sytuacji klienci nie będą oczekiwać w nieskończoność i w najgorszym wypadku skorzystają z oferty konkurencji. Dodatkowo jest to dla Ciebie dodatkowy wysiłek i konieczność ciągłego monitorowania rezerwacji.

Nic dziwnego zatem, że wypożyczanie sprzętu online zyskuje na popularności. Automatyzacja, oszczędność czasu i całodobowa dostępność o tylko kilka z powodów, dla których warto rozważyć możliwość wprowadzenia rezerwacji online. Dla Ciebie to spora oszczędność czasu i pieniędzy, z kolei dla Twoich klientów – większa wygoda oraz gwarancja dostępności sprzętu. Nie można zapomnieć, że rezerwacja z przedpłatą to również większa szansa, że klient pojawi się w obiekcie – w końcu już zapłacił za usługę.

Oczywiście nawet w przypadku internetowego systemu nie musisz całkowicie rezygnować z rezerwacji telefonicznych. Możesz wykorzystywać równolegle dwa systemy rezerwacji. W Droplabs masz możliwość synchronizacji kilku różnych kanałów, dzięki czemu wszystko masz pod kontrolą. Jak zatem udostępnić wypożyczanie sprzętu na stronie internetowej?

Udostępnianie rezerwacji

Dodanie rezerwacji na stronę jest bardzo proste. Podstawową opcją, z której warto skorzystać jeśli wypożyczasz rowery lub inny sprzęt na konkretną godzinę jest usługa z wyborem dnia i godziny. Ten rodzaj usługi pozwoli Ci lepiej zarządzać terminami rezerwacji. Możesz ograniczyć dostępność oferty, by klienci rezerwowali sprzęt maksymalnie do kilku minut lub godzin przed ich wypożyczeniem, dzięki czemu zyskasz czas na jego przygotowanie.

Skorzystaj też z opcji wyświetlania dostępnych miejsc, by ułatwić klientom zaplanowanie wycieczki. Ograniczona liczba miejsc być może zmotywuje użytkowników do szybszego dokonania rezerwacji.

W systemie masz też możliwość wypożyczenia roweru na kilka dni. Jeśli chcesz udostępnić tego typu rezerwację – użyj usługi z wyborem dnia lub dni. W ten sposób lepiej zaplanujesz dostępność rowerów, a Twoi klienci będą mogli w spokoju cieszyć się kilkudniową wycieczką rowerową.

Jeśli chcesz śledzić na bieżąco każdą rezerwację – wystarczy wybrać taką opcję w ustawieniach. Wówczas po każdym zakupie dostaniesz powiadomienie mailowe i z odpowiednim wyprzedzeniem przygotujesz sprzęt.

Dodatkowe akcesoria

By umożliwić wypożyczenie dodatkowych akcesoriów takich jak kask czy kłódka do roweru, skorzystaj z dodatków. Użycie dodatków pomoże Ci spełnić oczekiwania klientów i sprawi, że cała usługa będzie bardziej dostosowana do odbiorców. To również szansa na dodatkowy przychodów dla obiektu.

Przycisk na stronie

Możesz dostosować wygląd swojego sklepu do oferty. Jeśli udostępniasz rezerwacje, na pewno przyda Ci się przycisk “Rezerwuj online”. Możesz dodać go w dwóch formach – zawieszki doklejonej do strony lub bąbla. Nie zapomnij też, by dodać odpowiednie przekierowanie w menu oraz na Facebooku – w ten sposób klienci bez trudu znajdą się w sklepie internetowym.

Czytaj więcej:

Powiązane artykuły

10 grudnia 2020

Jak przygotować świąteczną ofertę?

14 maja 2019

Dzień Matki w Twoim sklepie online

Arrow-up