Prowadząc sprzedaż internetową ważne jest, by stale monitorować efekty swoich działań. Mając dostęp do informacji na temat sprzedanych wejściówek i zachowań klientów, jesteś w stanie skuteczniej zarządzać swoją sprzedażą. Jak zatem takie dane pozyskać? W tym artykule przedstawimy kilka sposobów monitorowania sprzedaży internetowej.
Stan sprzedanych wejściówek
Aby uzyskać najważniejsze informacje na temat sprzedaży poszczególnych usług, skorzystaj z danych dostępnych na swoim koncie. W Panelu Droplabs znajdziesz zakładkę Stan sprzedaży, w której dostępne są informacje na temat sprzedanych usług. Możesz wygodnie porównywać obłożenie terminów wybranych wejściówek, dzięki czemu zobaczysz, które terminy zostały już zarezerwowane. W podsumowaniu znajdziesz również zbiorcze informacje o liczbie sprzedanych wejściówek. Dane uwzględniają także wejściówki kupione przez Twoich partnerów B2B oraz bilety sprzedane przez kanały wewnętrzne.
Monitoring danych związanych ze sprzedażą i rezerwacją usług pozwoli Ci na skuteczniejsze zarządzanie ofertą. W efekcie będziesz w stanie lepiej dostosować swoją ofertę do oczekiwań klientów.
Raporty związane z działalnością sklepu
Kolejnym cennym źródłem informacji są raporty. W Panelu Droplabs masz możliwość wygenerowania raportów dotyczących obsługi klienta, rozliczeń oraz raportów związanych z zakupem wejściówek od partnera B2B. Możesz także przejrzeć dane związane z wypłatą środków czy rozliczeniem z partnerami.
Te dane pozwolą Ci szerzej spojrzeć na działania podejmowane w danym okresie czasu, podsumować dotychczasową działalność i wyciągnąć wnioski dotyczące Twojej oferty.
Szczegółowe informacje na temat raportów znajdują się w tym artykule.
Narzędzia do śledzenia danych
Śledząc aktywność w sklepie internetowym warto wziąć pod uwagę również narzędzia zewnętrzne, która pozwalają monitorować zachowania użytkowników. Podczas zakupu wejściówek w punkcie stacjonarnym Twojego obiektu jesteś w stanie obserwować, jak zachowują się Twoi klienci, o co pytają, jakie mają obawy i co ich interesuje. Możesz również spytać ich o opinię. Problem pojawia się w przypadku sprzedaży internetowej, gdzie nie masz bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami. Trudno prowadzić sklep internetowy nie monitorując i analizując danych. Dlatego tak ważne jest korzystanie z narzędzi analitycznych.
Szczególnie przydatne narzędzia to Google Analytics oraz Facebook Piksel. Oba narzędzia możesz łatwo zintegrować ze swoim sklepem internetowym.
Dzięki nim zyskasz dostęp do danych na temat transakcji i zachowania użytkowników odwiedzających Twój sklep. Poznasz preferencje potencjalnych klientów i sposób, w jaki reagują na Twoją ofertę. W łatwy sposób dowiesz się o dodaniu usługi do koszyka czy poznasz wielkość transakcji swoich klientów. Warto zatem analizować zdobyte obserwacje i na ich podstawie wyciągać wnioski, które sprawią, że Twoja sprzedaż wzrośnie.
Czytaj więcej: